روسیه: درخواست بركناری بشار اسد غیرقابل قبول است
نوشته شده توسط : swot

بوگدانف روز جمعه در نشست با خبرنگاران گفت: همه پرسی قانون اساسی جدید سوریه نشان داد كه اكثریت مردم این كشور از بشار اسد حمایت می كنند و مخالفان اقلیت ناچیزی را تشكیل می دهند.

وی با تكرار مخالفت مسكو با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی سوریه افزود: روسیه با توجه به تجربه به دست آمده در مساله لیبی اجازه اجرای سناریوی نظامی در باره سوریه را نخواهد داد.

وی اظهار داشت: هیچگاه اجازه قانونی كردن این گونه اقدامات و تصمیم گیری در باره آن را در شورای امنیت نخواهیم داد.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان كرد كه كشورش در نشست آتی گروه موسوم به 'گروه دوستان سوریه' شركت نخواهد كرد، زیرا كه این گروه یادآور 'گروه تماس لیبی' می باشد.

وی با بیان این مطلب كه موضع روسیه در قبال تحولات منطقه به ویژه رویدادهای سوریه اصولی و تغییرناپذیر است، اضافه كرد: ما هیچ گونه مداخله خارجی در امور داخلی كشورهای دیگر را نمی پذیریم و بر این باوریم كه هر گونه اقدام قهر آمیز باید مطابق با مصوبات و مجوز سازمان ملل باشد.

وی تشریح كرد: ما نسبت به سیر حوادث در منطقه بی تفاوت نیستیم و در طرفداری از تحولات صلح آمیز، هر گونه زورگویی را محكوم می كنیم و بر این عقیده ایم كه در تحولات جاری سوریه تمامی طرف های ذی نفوذ باید از نفوذ خود برای حل و فصل مسایل این كشور استفاده كنند.

بوگدانف با ابراز نگرانی از وضعیت حاكم بر سوریه اضافه كرد: اولویت اصلی ما در قبال تحولات جاری این كشور قطع خشونت و خونریزی و توقف تحویل سلاح به مخالفان و مجهز كردن آنان از سوی نیروهای خارجی است كه به مانند پاشیدن نفت بر روی آتش می باشد.

وی با تاكید بر ضرورت آغاز گفت و گوهای ملی بدون هیچ پیش شرط در سوریه افزود: همه پرسی قانون اساسی و حمایت بالای مردم از اسد نشان داد كه مخالفان باید تصور كنند وضعیت استثنایی دارند.

معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگزی از سخنانش در خصوص وضعیت عراق پس از خروج نیروهای آمریكایی از این كشور اظهار داشت: پس از خروج آمریكایی ها نه تنها وضع در عراق بدتر نشده است، بلكه مردم زندگی عادی خود را تجربه می كنند و من اول ماه جاری میلادی از نزدیك این را تجربه كردم.

بوگدانف با اشاره به تلاش عراق برای بازگشت به جمع كشورهای عربی گفت: بغداد هم اكنون به رغم نوپا بودن حكومت جدید سیاست موزون و سنجیده ای را در قبال تحولات منطقه ای و بین المللی در پیش گرفته است و ما نیز علاقه مندیم كه در حوزه های مختلف به این كشور مساعدت كنیم.

وی با اشاره به تلاش مردم و دولت عراق برای غلبه بر مشكلات پیش رو افزود: شرط اصلی تعمیق ثبات در عراق دستیابی به تفاهم ملی با گفت و گوی ملی گسترده است و مسكو از این رویكرد حمایت می كند.

وی همچنین روابط مسكو و بغداد را مناسب توصیف كرد و ادامه داد: روسیه و عراق در حوزه های مختلف انرژی و تجارت همكاری های گسترده ای باهم دارند و از نوری المالكی نخست وزیر عراق دعوت كرده ایم كه تابستان امسال به مسكو سفر كند.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین وضعیت مذاكرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشكیلات خودگردان را در حالت ركود توصیف كرد و افزود: اسراییل باید به شهرك سازی خاتمه دهد و دو طرف ضمن پرهیز از تیراندازی متقابل از خود خویشتنداری نشان دهند.

وی با اعلام حمایت روسیه از توافق فتح و حماس، ابراز امیدواری كرد كه گروه چهار میانجی گران خاورمیانه نیز از این روند حمایت كند.

وی اضافه كرد كه روسیه از تشكیل دولت مستقل فلسطین و به پایتختی بیت المقدس حمایت می كند.

اروپام/2240**2242**518**1369





:: برچسب‌ها: رنگ , سنگ , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: